Frida Andersson, bryggmästare på »Tjers Bryggeri i Överkalix, berättar om resan från idé till färdig produkt. »Helikopter Brand Design och »Galleri Syster medverkar

Arr:  Luleå Konstförening
Helikopter Brand Design
Café Rekommenderas
När:  2016-10-21 kl 16:00
Var:  »Ebeneser
För:   Alla
Hur:  Avgift 150kr  (medl 0 kr)

Kom och träffa Frida Andersson, bryggmästare på Tjers Bryggeri i Överkalix. Provsmaka hennes hantverksöl med stark lokal förankring, och följ med på hennes resa från idé till färdig produkt. Med på scen finns också Helikopter Brand Design som berättar om arbetet med att designa ett nytt öl från Swedish Lapland. Galleri Lillasyster kommer också att medverka och presentera sin verksamhet.

Dörrarna öppnar kl 16! Programmet börjar kl 17:30, och ölprovningen startar 18:00.

Entré (inkl ölprovning och lättare tilltugg): 150 kr, betalas i dörren.

Evenemanget är kostnadsfritt för medlemmar i Luleå Konstförening.

En meny anpassad till Tjers öl kommer att finnas till försäljning på Café REKOmmenderas under kvällen, för bordsbokning ring 0920-40 83 05 eller maila bokning.lulea@rekommenderas.coop.
Evenemanget har begränsat antal platser och intresset är stort. För att garanteras en plats är vårt bästa tips att boka bord för att äta från 16:00 innan programmet sätter igång 17:30.

Menyn:
Beef Chili med smak av Tjers öl. Serveras med vitlökscrème och tortillabröd   95:-
Vegansk Bönchiligryta med smak av Tjers öl. Serveras med vitlökscrème och tortillabröd   95:-

Afterwork och ölprovning arrangeras av Luleå Konstförening, Helikopter Brand Design och Café REKOmmenderas.