Den 28-29 juli kl 10-16 bjuder Luleå Konstförening in till sommarens folkfest på Gültzaudden – Konst i Det Gröna

Arr:   Luleå Konstförening
När:   28-29 juli 2018 (lör-sön)
Var:   Gülzauudden, Luleå
För:   Alla konstintresserade
Mer:

Kom till Gültzauudden och möt konstutövare som arbetar i olika genrer – såväl proffs som amatörer, välkända och nya, gamla och unga. Strosa runt bland konstverken och ta en paus vid vår kaffeboda. Vi säljer kaffe, bullar, korv med bröd, läsk, glass mm.
Information till utställare:
Konstnärer kommer från när och fjärran, och deltar genom att betala skärmavgiften på 200 kr för medlemmar och 500 kr för icke medlemmar. Deltagare under 16 år betalar 100 kr/skärm.  Det går också bra att betala för flera skärmar om man behöver mer yta att hänga på.
Senaste anmälningsdag är 2:a Juli. I mån av plats går det därefter att anmäla sig tills samtliga skärmar är uppbokade. Antalet skärmar är begränsat till 100. Utställare som anmäler sig efter 2/7 kan dock inte garanteras att synas i det programblad som trycks inför utställningsdagarna.

Konst i det Gröna är en årligen återkommande konst utställning som Luleå konstförening arrangerar under en helg i slutet av juli eller början av augusti. Utställningen genomförs utomhus och utställarna ansvarar själva för medtagen konst. I möjligaste mån försöker föreningen erbjuda förvaring över natten för de utställare som behöver det.
Utställare anmäler sig i sekretariatet vid ankomsten och får då veta vilken/vilka skärmar man disponerar.
Föreningen säljer fika, korv, glass mm. under båda dagarna.