Konst i Det Gröna 2019

Konst i Det Gröna 2017

Är du utställare på Konst i Det Gröna 2019?

Skall du ställa ut på »Konst i Det Gröna 2019 och har betalt, eller just ska betala, avgiften för skärmplats(er)? Du kan nu skapa en »Utställarprofil med uppgifter om dig, din utställning och ev meddelande/önskemål. Det är till stor hjälp för oss som arrangerar.

Luleå Konstförening bjuder in till sommararrangemanget Konst i Det Gröna 2019.

Alla med nyfikenhet och intresse för konst inbjuds att träffas under två hela dagar, lör-sön 27-28 juli 2019, i skön och grön utomhusmiljö på »Gülzauudden i Luleå. Sommarens evenemang sker för 43:e! gången, utan uppehåll, sedan starten 1976.

Nybörjare, amatörer och professionella konstnärer ställer ut sina alster. Besökare, och utställare njuter av konstverken, diskuterar och provar nya konstformer, gör kanske lite konstaffärer och avnjuter lite glass, våfflor, saft eller kaffe mellan varven. På senare år har ca 100 utställare och ett tusental besökare brukat delta i Konst i Det Gröna. Många av bilderna som visas på vår hemsida är från Konst i Det Gröna genom åren.

2019 års Konst i Det Gröna är alltså (lör-sön) 27-28 juli 2019 på Gülzauudden i Luleå.
  Boka i kalendern!  Det är gratis inträde för besökare.

Sista dag för utställare att boka och betala skärmplats(er) är onsdag 26 juni 2019.
Avgift per skärmplats är 200 kr för medlem och 500 kr för icke medlem.
Årsavgiften 2019 för medlemskap i Luleå Konstförening är 200 kr.  »Medlemskap

Avgifter betalas till: Bankgiro 5610-1447
  Ange ”KIDG”+namn vid betalning till Konst i Det Gröna!

Information om skärmarnas antal och placering kommer att beslutas och publiceras först efter att anmälningstiden gått ut. Intresset att ställa ut ökar, och det är mycket möjligt att vi behöver utöka antalet skärmplatser i år. Detta är ju glädjande och inspirerande för oss alla – inte minst för oss som arrangerar!

Mer information till besökare och utställare kommer efterhand att publiceras på/via denna sida.

Välkommen till Konst i Det Gröna 2019!

Flygfoto över området
Flygfoto över Gülzauudden och området där Konst i Det Gröna äger rum