Konst i Det Gröna

Det mycket uppskattade och traditionsrika evenemanget Konst i Det Gröna startade 1976. Här ställer konstnärer ut sina alster. En del visar upp olika tekniker och visar hur man arbetar för besökarna som även kan passa på att köpa konst de gillar. Försäljning av varmkorv, kaffe, läsk och glass mm gör att alla kan njuta lite extra under de två dagar (lördag-söndag) som evenemanget pågår.

INSTÄLLT! – Inget Konst i Det Gröna 2021

Även Konst i Det Gröna 2021 är tyvärr inställt p g av corona-pandemin. Med hänsyn till att smittspridningen fortsätter, och efter att ha fört en dialog med expertis inom området, så har styrelsen beslutat att inte genomföra Konst i Det Gröna 2021.  Detta är givetvis en besvikelse för oss alla – för våra återkommande utställare och besökare liksom för oss arrangörer.

Med förhoppning och en stark vilja att kunna återuppta detta årligen återkommande och uppskattade arrangemang, så har styrelsen beslutat att planera för genomförande av nästa Konst i Det Gröna lördag-söndag 30-31 juli 2022.

Glimtar från KiDG 2019!

Konst i Det Gröna är inspirationen och glädje för oss alla. Vi gör vad vi kan för att behålla känslan med lite glimtar från Konst i Det Gröna 2019, som var det 44:e sedan starten år 1976:
»Lista över de som ställde ut
»Kort referat från arrangemanget
»SVT Nyheter/Norrbotten Video: ”Luleåborna bjöds på konst i det gröna”
»NSD , »Kuriren Artikel: ”Färgsprakande konst på ett soldränkt Gültzauudden”